ג'ילבון ארוך

דרגת קושי: משפחות.
אורך המסלול: כ- 6 ק"מ.
סימון:אדום - 1361, 1364, 1365.
עונות מומלצות לטיול: : כל ימות השנה.
אטרקציות

תיאור כללי: במרחק נסיעה של כ-20 דקות מבקתות קסם השני תוכלו ליהנות ממסלול מאוד נוח
לכל המשפחה. יוצאים מהבקתות,נוסעים מצומת רמות ימינה לצומת יהודיה,
בצומת יהודיה(צומת T) פונים שמאלה וכעבור נסיעה של דקה פונים ימינה לכיוון
פארק הירדן, ממשיכים בנסיעה עד לצומת בית המכס (צומת T)
ופונים ימינה לכיוון עין זיוון, ממשיכים ישר בצומת נשוט וכעבור דקה פנייה שמאלה
לדרך עפר ולתחילת המסלול.
תחילת המסלול מחניון "עווינת אשמליה" נ.צ.2130-2721 המסלול יורד בכיוון צפון למפל דבורה
וממשיך בקו המים לכיוון כללי מערב עד "גשר הפקק". המסלול עובר במצוק מול מפל דבורה
(בזהירות ולאט), פוגש "מפלונים" קטנים נוספים עד "מפל הג'ילבון" שהינו ברום של 41 מטר
-היורד ממצוק בזלתי. המסלול עשיר בצמחיית נחלים - הערבה, הסיבכי, וההרדוף.
המסלול ממשיך לאורך הנחל בשטח פתוח עד לבריכת "הקצינים" מקום העשיר בצומח
ובעצי איקליפטוס עתיקים. המשך המסלול מערבה (אדום) עד סיומו "בגשר הפקק". מסלול חשוף.
סיכום - דגשים והמלצות: מסלול בדרגת קושי בינונית המשלב נוף מרהיב בצמחיה עשירה, תצפית על שני מפלים
זורמים ועולם החי המגוון. המסלול מתאפיין בהליכה לאורך אפיק הנחל השופע תוך מעבר
ליד מפלים שבתוך הערוץ המצוקי עד הגיעו אל השטח הפתוח ואל בריכת הקצינים שבסופו.
מומלץ להליכה כמתואר.
נוף, טבע ונקודות חן: מפל דבורה, מפל הג'ילבון ובריכת הקצינים. האפיק העשיר בצמחיית נחלים מגוונת
וכן מגוון בעלי חיים ועופות דורסים שלאורכו.
המלצות למקומות הורדה ואיסוף מטיילים: הורדה בחניון "עווינת אשמליה" אליו מגיעים מכביש 91 - פניה מערבה באדום 1361
(כ- 3.5 ק"מ אחרי בית המכס). איסוף "מגשר הפקק" - כביש 918 בק"מ ה- 18. מסלול אורכי.
משך הליכה, המלצה לעיתוי אחרון לכניסה: כ- 6 שעות הליכה. עיתוי כניסה אחרון כ - 7 שעות לפני חשיכה.
מקומות מתאימים להפסקה חניה/חניון: ההליכה בקו המים עוברת במקומות מוצלים המאפשרים חניה וכן לרגלי המפלים ובריכת הקצינים.
שלוט והכוונה במסלול: אדום. לפני מפל הג'ילבון מפגש עם כחול 1361 היוצא חזרה לנקודת ההתחלה.
מפגעים בטיחותיים לאורך המסלול: ירידה במדרגות מסותתות עם סכנת החלקה. מעבר צר מול "מפל דבורה". לאורך המסלול גדרות
- אין לחצות גדרות וכן אין להרים נפלים ושאריות תחמושת.
"צווארי בקבוק" במסלול : נקודת המעבר מול מפל דבורה הינה צרה ומחייבת סיוע במעבר.
קליטה- קשר: קשר לקוי לאורך כל המסלול.
נקודות מילוי מים: אין. יש להצטייד מראש.
אירועים מיוחדים שהתרחשו בעבר: פציעות מקפיצות לבריכות שליד מפל דבורה וג'ילבון
- אסורה הרחצה!!!

צימרים ברמות מעוניינים לשלב אירוח עם הטיול?
"קסם השני" בקתות ספא מפוארות לזוגות !!
3 בקתות עץ מפוארות ורומנטיות לזוגות בלבד, עם ג'קוזי זוגי גדול הצופה לכנרת בכל בקתה.
בנוסף לכל בקתה מרפסת עץ עם רהיטי גן איכותיים הפונה לנוף הכנרת, גינה פרטית עם ערסל זוגי ומנגל.
עבור לדף הבית לקבלת פרטים נוספים

TV

אורחים

אורחים כותבים
חברה לבניית אתרים | קידום בגוגל ע"י BOOYA דף הבית צימרים גלרית תמונות  סיור וירטואלי אטרקציות מפה צור קשר
נחל יהודיה תחתון | נחל יהודיה עליון | זוויתן עליון | זוויתן תחתון | נחל נמרוד - עין קניה | נחל משושים - בריכת המשושים | יער אודם - תל אל קצעה |
צומת הר אודם - הג'ובה הגדולה | ג'ילבון ארוך | ג'ילבון קצר | מפל דבורה | נחל סער | נחל עין נשוט | נחל עורבים | רכס בשנית | נחל מיצר |
ההתיישבות בגולן | עין פיק | נחל דליות | נחל אל על | מצפה אופיר | גמלא - דיר קרוח - מפל גמלא | מעלה גמלא |