מפל דבורה

דרגת קושי: משפחות.
אורך המסלול: כ- 2.5 ק"מ.
סימון: אדום 1362, כחול 1363, אדום 1362 - 1361.
עונות מומלצות לטיול: כל השנה.
אטרקציות

תיאור כללי:
במרחק נסיעה של כ-25 דקות מבקתות קסם השני תוכלו ליהנות ממסלול מאוד נוח לכל המשפחה.
יוצאים מהבקתות,נוסעים מצומת רמות ימינה לצומת יהודיה, בצומת יהודיה(צומת T) פונים שמאלה
וכעבור נסיעה של דקה פונים ימינה לכיוון פארק הירדן, ממשיכים בנסיעה עד לצומת בית המכס
(צומת T) ופונים ימינה לכיוון עין זיוון, ממשיכים ישר בצומת נשוט וכעבור דקה פנייה שמאלה
לדרך עפר ולתחילת המסלול.
תחילת המסלול מחניון "עווינת א-שמליה" נ.צ. 2130-2721. המסלול (אדום) פונה צפונה,
חולף ליד שטח חשוד במיקוש (הליכה רק במסלול המסומן!) שמשמאלו ואחרי כחצי ק"מ יורד
בתלילות לערוץ נחל הג'ילבון עד למפגש עם המסלול הכחול ומגיע לתצפית מרהיבה על מפל דבורה
היורד מגובה של 12 מ' אל ברכת מים. המסלול חוצה את הערוץ ומגיע אל חורבות הכפר העתיק
דבורה אשר בו שרידי ישוב קדום. לאורך תוואי החצייה של נחל הג'ילבון שפעת צמחייה
מגוונת ועשירה, זרימת מים כל השנה ומגוון בעלי חיים ועופות. מחרבת דבורה המסלול חוזר
לנקודת ההתחלה. המסלול חשוף.
סכום - דגשים והמלצות:
מסלול בדרגת קושי בינונית בגלל קשיי חציית הנחל, המשלב ביקור בכפר עתיק, מפל זורם כל ימות השנה, הליכה בערוץ נחל מרהיב ביופיו, צמחיית נחלים עשירה ומגוונת השוקקת מגוון בעלי חיים ועופות.
נוף, טבע ונקודות חן: נחל הג'ילבון, מפל דבורה, הכפר העתיק דבורה, שפעת הצומח והחי בערוץ הג'ילבון.
המלצות למקומות הורדה ואיסוף מטיילים:
הורדה ואיסוף בחניון "עווינת א-שמליה" - נ.צ. 2716 - 2130. הגעה מכביש 91 (בית המכס-נפח) ליד הק"מ 16. מסלול הלוך ושוב.
משך ההליכה, המלצה לעיתוי אחרון לכניסה:
כ- 3 שעות. עיתוי כניסה אחרון כ-4 שעות לפני החשיכה.
מקומות מומלצים להפסקה/חניה: "עווינת א-שמליה", בקו המים בנחל, בכפר דבורה.
שילוט והכוונה במסלול: אדום, כחול ושילוט המתריע מפני סכנת טביעה. ליד "עווינת א-שמליה" מסלול כחול מערבה, בקו המים מסלול אדום לכיוון דרום מערב.
מפגעים בטיחותיים לאורך המסלול:
שביל צר במעבר מפל דבורה. זהירות בטיפוס ובירידה לערוץ הנחל. סכנת החלקה אחרי הגשם. אין לרדת מהמסלול - סכנת מיקוש ליד "עווינת א-שמליה".
קליטה - קשר: לקוי בתוך ערוץ הנחל.
דרכי פינוי (רכוב, רגלי): רגלי או מוסק.
נקודת מילוי מים: אין. יש להצטייד במים מראש.
אירועים מיוחדים שהתרחשו בעבר: פציעות ראש בגין דרדרת ובגין קפיצות מהמפל לבריכה.

צימרים ברמות מעוניינים לשלב אירוח עם הטיול?
"קסם השני" בקתות ספא מפוארות לזוגות !!
3 בקתות עץ מפוארות ורומנטיות לזוגות בלבד, עם ג'קוזי זוגי גדול הצופה לכנרת בכל בקתה.
בנוסף לכל בקתה מרפסת עץ עם רהיטי גן איכותיים הפונה לנוף הכנרת, גינה פרטית עם ערסל זוגי ומנגל.
עבור לדף הבית לקבלת פרטים נוספים

TV

אורחים

אורחים כותבים
חברה לבניית אתרים | קידום בגוגל ע"י BOOYA דף הבית צימרים גלרית תמונות  סיור וירטואלי אטרקציות מפה צור קשר
נחל יהודיה תחתון | נחל יהודיה עליון | זוויתן עליון | זוויתן תחתון | נחל נמרוד - עין קניה | נחל משושים - בריכת המשושים | יער אודם - תל אל קצעה |
צומת הר אודם - הג'ובה הגדולה | ג'ילבון ארוך | ג'ילבון קצר | מפל דבורה | נחל סער | נחל עין נשוט | נחל עורבים | רכס בשנית | נחל מיצר |
ההתיישבות בגולן | עין פיק | נחל דליות | נחל אל על | מצפה אופיר | גמלא - דיר קרוח - מפל גמלא | מעלה גמלא |